Üdvözöljük intézményünk honlapján!
Maszkviselési szabályok Pesterzsébeten

Kedves Pesterzsébeti Lakosok!

Tájékoztatjuk önöket, hogy kerületünkben is megkezdődött a regisztráltak koronavírus elleni oltása. Az oltásokról és az oltandók köréről a háziorvosok hetente kapnak információt. Kérjük, a rendeléseket - az oltás várható idejével kapcsolatban - ne terheljék hívásaikkal, az aktuálisan érintetteket a háziorvosuk keresni fogja a megadott elérhetőségeiken!

Aki még nem tette meg, regisztráljon az oltásra a vakcinainfo.gov.hu oldalon!

Megértésüket és együttműködésüket köszönjük!

a kerület háziorvosai megbízásából a HSZI

Kedves Klubtagjaink!

Felhívjuk szíves figyelmüket, hogy bár a járványügyi veszélyhelyzet miatt a klubok épületen belül nyújtott szolgáltatásai jelenleg szünetelnek, intézményünk továbbra is nagy hangsúlyt fordít az Önök önálló életvitelének segítésére. A rendszeres telefonos kapcsolattartás mellett biztosítjuk ellátottjaink részére a lakókörnyezetben történő segítségnyújtást is.

A szolgáltatás keretein belül lehetőség van arra, hogy a klub gondozói az otthonukban meglátogassák Önöket, illetve saját lakókörnyezetükben közös sétát tegyenek. Segítséget tudunk nyújtani a gyógyszerkiváltásban, csekkbefizetésben is. A tevékenységekhez biztosítjuk munkatársainknak a szükséges védőeszközöket, fertőtlenítő szereket.

A veszélyhelyzet alatt a klubtagok részére a lakókörnyezetben nyújtott szolgáltatások a klub alapszolgáltatási közé tartoznak, melynek térítési díját Pesterzsébet Önkormányzata átvállalta, így Önöknek nem kell térítési díjat fizetniük.

A fenti szolgáltatás iránti igényüket jelezhetik a telefonos kapcsolattartás alkalmával, illetve az alábbi elérhetőségeken:

Lajtha utcai idősek klubja: Torda Zsuzsanna 20/599-8601; 284-3440

Marót utcai idősek klubja: Híres Angéla 20/599-8603; 285-1085

Vágóhíd utcai idősek klubja: Szabó Attila 20/599-8604; 283-0041

Nagy Győry utcai idősek klubja: Kovács Nóra 20/599-8602; 421-5598

Hívjanak minket, hogy segíthessünk!

a HSZI dolgozói

Tisztelt kerületi lakosok, kedves szolgáltatást igénybe vevők!

Tájékoztatjuk önöket, hogy a veszélyhelyzetre vonatkozó jogszabályok és fenntartói döntések figyelembe vételével a HSZI jelenleg az alábbiak szerint biztosítja szolgáltatásait:

A bölcsődei ellátás - a már korábban ismertetett Bölcsődei Eljárásrend alapján – minden telephelyen zavartalanul működik.  Az ellátás iránti kérelmek a bölcsődékben személyesen, valamint az alábbi e-mail címen: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. elektronikusan is benyújthatók.
A felvételi kérelem innen tölthető le: Felvételi kérelem
Új jelentkezés esetén személyes megbeszélésre is lehetőséget nyújtunk a szülők részére.

A Család- és Gyermekjóléti Központban minden eddig megszokott szolgáltatást biztosítunk, de a járványhelyzetre tekintettel az intézménybe csak előzetes időpont egyeztetés alapján lehet belépni.  Az érdeklődőknek ablakon keresztül igyekszünk segítséget és tájékoztatást adni.
Időpont egyeztetésre az intézményi vezetékes és mobil telefonszámokon van mód. (283 0283, 283 0227, 20/ 514 8327, 20/ 515 1699)

Az adósságkezelés, mentálhigiénés, pszichológus, mediáció, munkavállalás, kapcsolattartási ügyelet szolgáltatásaink a korábbi gyakorlatnak megfelelően szintén csak előzetes időpont egyeztetés alapján vehetők igénybe.

A Gyermekek Átmeneti Otthonában van szabad férőhelyünk, folyamatosan biztosítjuk a bekerülő gyermekek ideiglenes és/vagy átmeneti gondozását. A hozzátartozókkal való személyes kapcsolattartás meghatározott időpontokban egy kijelölt szobában vagy az udvaron lehetséges.

A Szállítási szolgáltatás, gyermekszállítás a pandémia idején is üzemel. Biztosítása nem automatikus, az a szabad kapacitás függvénye. Igény esetén a Család- és Gyermekjóléti Központban lehet információt kérni, egyeztetni és megállapodást kötni Magyarné Végh Juditnál.

A napközbeni gyermekfelügyelet a szokásos módon biztosítjuk, érdeklődni szintén a Család- és Gyermekjóléti Központban tudnak Buda Évánál (20/313 1364).

A Hársfa Játszótér külső része 9.00- 17.00 óra között zavartalanul működik. A Játszóházunk jelenleg zárva tart, szezonális rendezvényeket és programokat nem szervezünk. Mindenki csak a saját játékeszközeit használhatja, a kölcsönzés (labda, pingpong, kismotor, homokozó, stb.) jelenleg szünetel. Maszk viselése a tér teljes területén kötelező. Elérhetőségünk: 0620/453-31-03

A Pince Ifjúsági Klub és az Adományraktár jelenleg zárva tart, a szolgáltatás szünetel.

Az étkeztetést a veszélyhelyzet ideje alatt csak kiszállítással tudjuk biztosítani, az ebéd helyben fogyasztására és elvitelére nincs lehetőség. Az étel szállítására fóliázott dobozban kerül sor, ételhordó biztosítására nincs szükség. A normál és – szakorvos javaslatára – a diétás étkeztetés hétfőtől szombatig igényelhető. További tájékoztatás a részletekről, a jogosultsági feltételekről és a térítési díjról az alábbi elérhetőségeken kérhető:

  • Lajtha utcai Szociális Szolgáltató Központ: 284-3440, 20/599-8601
  • Marót utcai Szociális Szolgáltató Központ: 285-1085, 20/599-8603
  • Nagy Győry utcai Szociális Szolgáltató Központ: 421-5598, 20/599-8602
  • Vágóhíd utcai Szociális Szolgáltató Központ: 283-0041, 20/599-8604

Az idősek nappali ellátása (idősek klubja) a veszélyhelyzet ideje alatt – a HSZI épületeiben szünetel.
Az ellátottak részére a szükséges segítséget a lakókörnyezetükben, vagy infokommunikációs eszközökön keresztül biztosítjuk. Munkatársainkat a következő telefonszámokon hívhatják:

  • Lajtha SzSzK: Torda Zsuzsanna 20/599-8601; 284-3440
  • Marót SzSzK: Híres Angéla 20/599-8603; 285-1085
  • Vágó SzSzK: Szabó Attila 20/599-8604; 283-0041
  • Nagy Győry SzSzK: Kovács Nóra 20/599-8602; 421-5598

A házi segítségnyújtás esetén - az ellátottak életkörülményeire és állapotára figyelemmel - mérlegeljük, hogy mely gondozási tevékenységek nélkülözhetetlenek számukra személyi biztonságuk érdekében.

  • A megállapodásban rögzített tevékenységeket, a legszükségesebb feladatok tekintetében a legrövidebb időn belül igyekszünk elvégezni.
  • Új kérelem esetén kórházból kijövőknél nyilatkoztatjuk az ellátottat, hogy rendelkezik-e COVID-19 negatív teszttel.
  • Az ellátásban szünetelőkkel való kapcsolattartás szükség szerint telefonon, vagy email-en történik.

A jelzőrendszeres házi segítségnyújtás is zavartalanul működik a megállapodással rendelkező ellátottainknál, illetve további segélyhívó készülék igénylésére is lehetőség van.
Amennyiben a szolgáltatás biztosítása során a gondozó/ügyeletes COVID-19 fertőzésre jellemző tüneteket észlel a gondozott személyen, jelzi azt az illetékes háziorvos felé.
További információ az ellátás koordinátorától kérhető.

Az Idősek Gondozóházában, a koronavírus által legveszélyeztetettebb idős ellátottak védelme és megfertőződésük megelőzése érdekében az alábbi szabályok betartása az irányadó:

  • Új ellátott a gondozóházba - mind a saját otthonából, mind egészségügyi intézményből -legalább 48 órás időkülönbséggel, 2 alkalommal elvégzett, az egészségügyi szakmai szabályoknak megfelelő, molekuláris biológiai vizsgálat-SARS-CoV-2 teszt-negatív eredménye birtokában vehető fel.
  • A gondozóházban látogatási tilalom van. Végstádiumban lévő ellátottaktól való elbúcsúzás kivételével, a látogatási tilalom alól felmentés nem adható.
  • Az intézmény az ellátottakkal való kapcsolattartást az alábbi módon biztosítja:

1. személyesen, a bejárat melletti üvegablaknál
2. telefonon (intézményi telefonon: 20/231-78-70, saját telefonon)
3. levélben
4. interneten keresztül

  • A gondozóházban intézmény elhagyási tilalom van, melytől kizárólag indokolt esetben pl. egészségügyi vizsgálatok és különösen méltányolható helyzetben, az intézményvezető külön engedélyével lehet eltérni.

A Foglalkoztatási Központban a munkavégzés, a megrendelések teljesítése a veszélyhelyzet idején is folyamatos, partnereinkkel kapcsolatban vagyunk. Új megrendelést a pillanatnyi kapacitás függvényében tudunk vállalni. Érdeklődni a részlegvezetőnél lehet a Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. e-mail címen, vagy a 285 1983 telefonszámon.

A területi védőnők csak előjegyzés alapján fogadják a gondozottakat. Időpontot a védőnői szolgálat telefonszámain tudnak kérni. A tanácsadásokra csak az egészségesen érkezőket engedjük be, s látjuk el a higiénés szabályok betartása mellett.
Családlátogatás csak a kiemelt esetekben történik (újszülött, beköltözött család, új gravida, gyermekvédelmi eset, egyéb látogatást feltétlen igénylő eset).

A Háziorvosi, és fogorvosi szolgálatok a normál rendelési időben működnek.
Személyes orvos-beteg találkozásra csak előzetes telefonos konzultációt követően, az orvossal előre egyeztetett időpontban, előjegyzés alapján kerülhet sor. A rendelőkben a kéz fertőtlenítése és a szájmaszk használata kötelező. A betegek beengedése egyenként történik, így a 1,5 m távolság megtartására nem kell ügyelni.
A kapcsolatfelvétel megkönnyítése érdekében az intézmény honlapján a háziorvos neve mellett sok esetben már elektronikus levelezési címük és mobiltelefonszámuk is feltüntetésre került.

Az e-mail elérhetőségek az alábbiakra használhatóak:

  • A rendelésen való személyes megjelenés céljából időpont kérés.
  • Krónikus betegségek esetén a gyógyszer ismételt felírásának kérése, az adagolás változtatása nélkül.

Orvosaink szabadságáról és helyettesítéséről szintén a honlap adunk tájékoztatást.

Rendelőnkénti összesített táblázat

Az Otthonápolási Szolgálat munkatársai a járványhelyzet alatt védőfelszerelésben látják el a betegeket, (FFP 2 maszk, gumikesztyű, lábzsák szükség esetén overál, arcpajzs)
A kórházból hazaérkező betegek ellátására 2 db negatív PCR teszt vagy 10 nap karantén után háziorvosi elrendelésre kerülhet sor.
Jelenleg igénybe vehető szolgáltatásaink:

  • sebellátás
  • katétercsere (nők esetében)
  • mobilizálás
  • gyógytorna,
  • krónikus reumatológiai megbetegedésben szenvedőknél lévő torna esetében kockázati mérlegelés (háziorvos)
  • fizikoterápia

A logopédiai szolgáltatás és a Rehabilitációs eszköz raktárból történő kölcsönzés jelenleg szünetel.

Köszönjük megértésüket és együttműködésüket!

Mindenkinek jó egészséget kívánunk!

a HSZI munkatársai nevében

Nagy Judit Katalin

intézményvezető


Tisztelt Érdeklődők!

Az alábbi linken olvasható a Magyar Orvosi Kamara vezető testületeinek állásfoglalása a vírus okozta járvány elleni egyéni védekezés jelentőségéről.

https://mok.hu/hirek/mokhirek/a-magyar-orvosi-kamara-vezeto-testuleteinek-allasfoglalasa?fbclid=IwAR2y_Us8bSESdpc2mvT1BXnVlIAre1JBZDbA8SrBsgbn4lvD9v6fOIQrWjI

Humán Szolgáltatások Intézménye

Tisztelt Pesterzsébeti Lakosok!

Önkormányzatunk kiemelten fontosnak tartja az Önök naprakész és hiteles tájékoztatását a koronavírussal kapcsolatos tudnivalókról és az aktuális helyzetről.

A Nemzeti Népegészségügyi Központ (NNK) ingyenesen hívható zöldszámokat működtet a koronavírussal kapcsolatos lakossági megkeresések gyors és szakszerű megválaszolása érdekében:

06-80-277-455

06-80-277-456

A lakossági információs vonalak a hét minden napján 24 órában elérhetők.

A telefonszámok mobil és vezetékes telefonról is egyaránt tárcsázhatók. A telefonvonalakat az NNK működteti és szakemberek adnak információt az új koronavírusról. A szolgáltatás célja a szakszerű, hatékony, időbeni reagálás biztosítása és elősegítése a megelőzés érdekében.

Az NNK arra kéri a lakosságot, hogy csak abban az esetben hívják a zöld számokat, ha az NNK lenti weboldalain nem kapnak megfelelő választ a kérdéseikre. Az új koronavírusról folyamatosan frissülő információk elérhetők az alábbi oldalakról:

https://www.nnk.gov.hu/index.php/lakossagi-tajekoztatok/koronavirus

http://egeszseg.hu/koronavirus-tajekoztatok

Pesterzsébet hivatalos weboldalán (https://pesterzsebet.hu/koronavirus/) és hivatalos facebook-oldalunkon is elérhetővé tesszük az aktuális tudnivalókat, tájékoztatásokat.

Budapest, 2020. március 10.

 
Intézményünket a
Magyar Élelmiszerbank Egyesület
támogatja